Quantcast

WSJ gets Blogging History Wrong

Get the WebProNews Newsletter:
[ Business]

Mike Arrington is right, (so is Duncan Riley) the Wall Street Journal got blogging’s history wrong. Dave Winer had a blog long before Jorn Barger started blogging or came up with the name “blog.” In fact, if I remember my history right Jorn was using software developed by Dave Winer to do his blog.

Dave Winer was certainly at the center of the kind of blogging I was involved in. It’s sad that so many journalists get the history wrong. It’s also amazing that very few (I don’t see evidence that ANY were interviewed, actually) of the pre-2001 bloggers were interviewed for this article.

I thought mainstream journalists were supposed to get it right and leave the inaccuracies and all that to us bloggers…

Comments

Tag:

WSJ gets Blogging History Wrong
Comments Off
Top Rated White Papers and Resources

Comments are closed.