Lance Armstrong Settles Lawsuit


Share this Post

Disgraced cyclist Lance Armstrong reached a settlement with the British newspaper the Sunday Times to recover part of a libel settlement Armstrong won against the paper.

The Sunday Times chief sports writer David Walsh and deputy editor Alan English co-authored a book called LA Confidential which exposed the ins and outs of the drug and doping strategies of cycling teams including Lance Armstrong. The book was serialized in the Sunday Times in 2004.

Armstrong's attorney's accused the Sunday Times article called Armstrong “a fraud, a cheat and a liar” and sued under Britain’s stricter libel laws. The Sunday Times settled the claim in June of 2006 for 300,000 pounds (about $470,000) in 2006.

After the U.S. Anti-doping agency's conclusive report found that Armstrong led “a sophisticated doping program” and Armstrong confessed to Oprah Winfrey that he was guilty, the Sunday Times sued Armstrong for 1 million pounds ($1.6 million) to recover the award and to cover court costs incurred during the legal battle.

The Times reported that the paper along with Walsh and English had "reached a mutually acceptable final resolution to all claims against Lance Armstrong related to the 2012 High Court proceedings and are entirely happy with the agreed settlement, the terms of which remain confidential".

Armstrong has already been stripped of his record seven Tour De France titles.